onsdag 12. mars 2014

Balsamtur til Frudalshesten

Jeg trengte å repareres. Akillesen min har ikke vært bra siden Hardangervidda-turen, selv om jeg har sånn nogenlunde vært i ro siden da. Okey, kanskje ikke det heller... Samma det..! Jeg var i hvert fall overbevist om at denne kroppen helbreder seg best over tregrensen. Det var meldt sol og vi håpet på fine forhold i Frudalen - og det var det også! June skulle på jobb kl 12, og Frida kl 13, så det var bare å komme seg tidlig avgårde.


"Vi finner alltid bra snø når vi er på tur sammen, vi."
Alle helter trenger mat

Utsikt mot Skjerdingane


Vi var litt skeptiske til føret når vi gikk oppover. Snøen virket hard og, enkelte steder, isete. Det var jo helt unødvendig å være bekyrmet for nedkjøringen, selvfølgelig, for Frudalsheten ga oss en super nedkjøring, med fin og myk tørrsnø. En herlig start på dagen. Balsam for sjelen. Kjennes ikke akillesen bedre ut nå også..? Jo, det synes jeg.

Turinformasjon:
Avreise fra Sogndal kl 0700.
Tilbake i Sogndal kl 1100.
Rute: Sørsiden av Frudalshesten.
Avstand: 5,3 km og 1034 høydemeter (én vei).
Helning: 30-40 grader

Har jo selvfølgelig laget en liten film fra turen - enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar