fredag 6. desember 2013

Storfint besøk til Sogndal

Endelig har snøen meldt sin ankomst og vi ønsker det storfine besøket hjertelig velkommen. Når snøen virkelig kom, så kom den skikkelig. Herregud, som det bøtter ned! Jeg smiler fra øre til øre. Bruser av lykke. For verden ble med ett mye vakrere med snøen som legger seg som ett hvitt og rent teppe over det grå, fargeløse og våte underlaget. Med ett kom plutselig julestemningen også.

Snøen kom på onsdag. Dagen da Frida skulle hentes av Falcken for å bli frakta til skroteren. Falcken kom derfor ikke opp, så Frida står der hun står fortsatt. På torsdag fikk jeg flere tilbud om å bli med opp til Svartholten. Jeg angret veldig på at jeg hadde takket nei da jeg tittet ut av vinduet torsdag morgenen. Som det hadde snødd natt til torsdag!

Fredag skulle tydeligvis bli min dag. Startet dagen kvart over sju med noe litt forsinket avreise til Sogndalsdalen. Tina og jeg tuslet oppover mot Svartholten kl ni. Gikk en time oppover, til vi nådde skoggrensa. Tok av fellene der på grunn av mye vind. Koste oss maks nedover i skogen i dyp fin løssnø. Halleluja-stemning!


Tina

Tina


Da jeg kom tilbake til kollektiviet hadde min kjæreste samboer, Lone, bakt glutenfrie rundtstykker til meg. Det smakte helt himmelsk med varme og ferske rundstykker etter basing i snøen. Hun fikk en god klem av meg tilbake.

Etter at jeg hadde trøkt i meg tre herlige rundstykker med hvitost, var det klart for å kapre seg billetter til Vinjerock. I fjor fikk jeg ikke tak i billetter, men siden dette tydeligvis var dagen, klarte jeg å kapre meg billetter til Vinjerock - HURRA! Foreløbig kommer disse ti artistene til Vinjerock 2014. Planen blir selvfølgelig å være noen dager i Jotunheimen først, også avslutten med en heidundrande konserthelg etterpå. Her er det bare å begynne å planlegge fjelltur allerede!

Fredagen oppsummert i bilder.

Det eneste som manglet denne fredag var Pernille. Pernille skulle egentlig komme til Sogndal denne helga, hvor planen var å planlegge Hardangervidda-tur. Så lenge flyet ble stående på bakken, kom ikke Pernille seg til Sogndal fra Trondheim allikevel. Hvis noen er i tvil, så hadde Pernille eid Sogndalsfolket lett denne helgen, bare se videoen under:


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar